Alla inlägg den 1 april 2009

Av Ann-Louise Ryrvik - 1 april 2009 16:48


Härligt, härligt, härligt.... 


Började dagen med ett upplet som Johan fick lägga ut. Såpass fräsch var han idag. Lite skönt med frisk luft för honom också.

Puppis bjuder verkligen friskt ut nu och det är verkligen hundra knyck in. Använder näsan fint och håller ända in. Inget tugg heller....

So far so good. Det ändrar sig väl. Det är det enda man kan vara säker på  - det går upp och ned!

Dagens föremål var en stumpa, en liten stickad barnhandske, en  tom treotub, en puck och en volvonyckel.


 

Fullt ös ut!!!


Äntligen! Puppis är ju som jag brukar säga inte den smartaste vovven på jorden, men skönast. Han har ju inte efter X antal upplet förstått att sätta fart rakt ut. Varje gång har det varit samma visa, mer eller mindre... Vad gör jag här? Står fem meter ut. Det knakar i huvudet... och så bär det iväg. Hittar föremål. Kommer in, får belöning. Och likadant på nästa skick.... Vad håller jag på med? Står och funderar.... och så bär det iväg....

Gång på gång på gång. Mina andra hundar brukar ju förstå det efter några träningar.... Jag har inte gjort någon affär av det. Vill han hitta (vilket han ju vill) kommer han nog på systemet. Och JA...

NU har dock poletten trillat ned!!!! Hej å hå vad det går ut. Direkt från sidan och ut. Inga stopp och funderingar. Härligt.


 

Fortfarande är det blött i hagarna...



Puppis springer på....


Behövde du treo matte????


Delivery...


Snygging!


Här är några bilder från i förrgår på Loke i paddocken. Det är så j-la häftigt att det går så fint och lugnt till.... Utvecklingen har verkligen gått fort.







Liten söt pållepånke....


Snälla, snälla ögon....


Nä, nu ska jag skutta ut och se om jag kan städa gräsmattan lite...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards