Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

En snygg bild på Cazal ;-) och fem tankar från dagen....

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 mars 2010 17:20


Måste bara lägga in denna snygga bild på Salle. Underbar eller hur!?!?!?


Avelsgodkänd P.R.E hingst =D ha ha ha! En bild för hingstkatalogen kanske!???! He he he ....


Tre tankar från dagen;  

  • Så underbart det är när man känner vårsolen. Såg förresten att snödropparna börjat blomma och att både tulpaner och pioner hade stuckit upp en bra bit ovan jord. Äntligen!
  • Snöpa, inte snöpa, snöpa, inte snöpa!??!? Fasen hur ska man göra. Ena stunden tänker man det är lika bra och mindre risk för att något ska hända medans andra stunder tänker man att varför snöpa något som fungerar... Är rädd att jag ska få en hjärndöd häst efter kastrationen. En utan kraft och energi. Samtidigt kan man fråga sig varför de ska vara kvar och han kanske bara blir "bättre"... Gud så svårt!!!
  • Att säga att man är bäst och enastående utan att egentligen säga det..... Jag tycker man stöter på det då och då. Ett exempel i det offentliga är Ranelid. Han har en förmåga att få det sagt utan att det går att ta på det. Det känner jag igen från andra bekantskaper. "Jag har aldrig sagt att...", "Jag är så ödmjuk" o.s.v fast hela andan är "jag är bäst och andra är sopor". Tillbe mig! (Å andra sidan är ju Ranelid tämligen unik och upprepar inte gamla sanningar i alla fall ;-) he he he )
  • I love Anne Holt! Sicken superkvinna. Hörde en intervju med henne. Hon gillar jantelagen - i alla fall vissa delar av den. Det förklarade hon med att hon ofta stötte på nya författare som gett ut en bok och trodde sig vara alldeles särdeles unik, speciell typ en gåva till människan. =D! Äntligen EN som inte tycker att alla ska slå sig för bröstet och tycka att man är bäst. EN människa med eftertanke och sunt förnuft. Min mamma sa alltid - Du blir aldrig bäst, men heller aldrig sämst. Det är ingen ide´att jämföra sig med någon annan. Gör det bästa du kan, av det du vill! Hon var inte så dum min mor. Hon hade lite andra talessätt också, fast dessa lämpar sig inte i skrift he he....
  • Luftslottet som sprängdes. Undrar när det sprängs?

 
 
Ingen bild

Bloggblistraren

21 mars 2010 19:09

Undrar bara, varför skulle inte Loke kunna bli godkänd....?

 
Lin

Lin

21 mars 2010 19:28

Ranelid ja,intressant - min far tycker att han verkligen är en sådan som skriker "jag är bäst"
Det är verkligt intressant att man uppfattar folk så olika.
Angående snöpningen förstår jag inte riktigt din tvekan - Det är väl inte värre än att kastrera en hane eller en tik ?( bortsett från att om man kastrerar MIN tik blir man av med ena njuren också )

http://www.dogsandroses.wordpress.com

 
Ann-Louise

Ann-Louise

21 mars 2010 20:18

Bloggblistraren; För att han har travarinslag långt bakibak. Därför blev han placerad i stambok II i Sverige.

Lin; Ja jag tycker också det. Andan är sådan, men han säger det egentligen inte rakt ut. Han är ganska kul i alla fall.
Nä, exakt. Man vet aldrig vad det kan få för konsekvenser..... Blä.

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Lin

Lin

21 mars 2010 20:39

Nä, man vet ju aldrig det, jag är skrämd för en livstid...
Annars tror jag inte ??!! att Loke kommer tappa vare sig KROPP eller SJÄL faktiskt, för han är ju såpass gammal nu att det verkligen finns där :)

http://www.dogsandroses.wordpress.com

 
Ingen bild

kryddan

21 mars 2010 21:06

UNDERBAR bild!!
Hur gammal är Loke?

 
Nina

Nina

21 mars 2010 21:38

Haha, rolig bild :)

http://www.dorado.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

21 mars 2010 21:47

Lin; Ja, man får hoppas..

Kryddan; He he lite skön stil ;-). Loke är 6 år

Nina; =D

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bloggblistraren

21 mars 2010 21:59

Ah, dom är så "rasistiska"....
Visa honom i Norge och lös norsk betäckningslicens, så ska du nog kunna hitta några villiga ston till denna exceptionelle kille.. :-). Då kan han betäcka svenska travarston och avkommorna blir "äkta" döle i Norge.

 
Ingen bild

kryddan

21 mars 2010 22:01

Jag har skurit fyra vuxna hingstar. Om du vill veta hur det gick så kan vi ta det på min bloggs kommentarer.
Kram, Kryddan

 
Ingen bild

Lena N

22 mars 2010 09:20

Kul bild! Tur att ingen stod till vänster om dig, för då hade de blivit sprejade....

När det gäller kulor eller inte kulor så säger min lilla erfarenhet som nu ligger långt tillbaka i tiden att det kan börja hända saker i hormonerna/huvudet när det väl har betäckts första gången. Det gäller inte bara den hingsten som betäcker utan övriga hingstar i hans närhet också. Naturligtvis med individuell variation, men det finns ju de som så att säga har hormonerna ganska ytligt och i kombination med ett allvarspaket, och då kan det bli en resa man inte glömmer.

Kramen

 
ylle

ylle

22 mars 2010 10:27

En liten invändning där, om Loke skulle börja betäcka så tror jag att han blir betydligt VILDARE och får ännu mer testosteroner, vilket nog inte gynnar samvaron med små Puttefnaskar???
HÄRLIG bild på Cazal, en sådan tycker jag med rätta skulle passa i en hingstkatalog hi hi man måste väl ha humor även om man är hästägare??? Anne Holt-intervjun hörde jag också, gillade henne skarpt, speciellt när hon berättade att hon alltid (ofta) ljög... intervjuaren frågade då förskräckt hur hon kunnat vara justitieminister med detta handikapp, då svarade Anne "ja men politiker, de ljuger ju ALLTID!!!" Skön typ!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards