Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 augusti 2011 21:50


Ja, så var det då slut för denna gång då. Sommarlovet. Tillbaka i vanliga gängor igen. Ganska skönt om det inte vore för ljuset och temeraturen. Jag skulle helst vilja gå i ide i november och vakna först i mars. Nå, det är några veckor kvar till dess...



Idag blev det bullbak igen. Jag bakade i förrgår och de är redan slut. Jag är urdålig på att baka. Jag har provat ett fåtal gånger att göra bullar men det har blivit kaststjärnor av dem. Stenhårda, kantiga och helt oätliga. Gjorde ett nytt försök för ett tag sedan och då var det tio år, 10 år!, sedan sist. Ramlade över ett recept, gjorde dem och de blev bra. De blev mjuka, det blev smaksiga och ÄTBARA!!! Holy moses! Finns väl knappast något som är godare än kanlebullar???!?



Puppis och Johan slappar.


Till min stora sorg hade Puppis ont i morse. Det är sviterna efter uppletet i går. Fy fasen vad tungt det är. Minsta lilla spring så får han ont :-(. Det är så synd för han är en sådan underbar vovve och han tycker att det är så kul. Det är väl bara att försöka nöja sig med att spåra fast det är tråkigt....

  

Gullige Erik...

  



   

En överbliven bild på Fnasket Edipo. 

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards