Alla inlägg den 8 december 2012

Av Ann-Louise Ryrvik - 8 december 2012 23:00


finns ändå. I promise!


Att facebook är en chimär vet nog de flesta, men man kanske glömmer det ändå. Här kommer lite brutal och tråkig vardag från skogen. Här hos oss har det varit en bökig period med mycket sjukdom. Som värst så var jag, Gubben och Erik magsjuka samtidigt. Lagom skoj att mellan turerna på toan i magsjuka uppleva en ledsen, orolig Erik sätta sig upp i sängen och kaskadspy en gigantisk volym över hela sängen. Gubben - också magsjuk - kommer sättande från ovanvåningen. Tar Erik och håller honom över toan så han kan fortsätta där, medans jag sliter bort sängkläder, kastar dem i tvätten. Fram med ny bäddmadrass, nya sängkläder o.s.v tur att man har mycket som ligger och dräller. Detta blir gjort på tio minuter, lagom så jag hann slita till mig Erik innan det var Gubbens tur. Sedan fick jag ångestbehärska mig i några minuter tills Gubben var klar och han kunde ta Erik så det blev min tur. PUST!!!!


Erik lyckades med 15 spyor på en förmiddag, stackarn. Johan blev sjuk han också. Vi piggade på oss, hade vår karens och såg ljuset. Erik gick en dag på dagis - sen var det kört igen. Vi fick omtagning på magsjukan!! I aningens lindrigare variant, men dock! När det heatet var över så kom nu en megaförkylning! Suck! Orka! Johan fick halsont och fick in till vårdcentralen. Han fick sköta det själv för jag satt med magsjuke Erik i bilen....


Nu får inte Erik komma till dagis förrän på torsdag. På torsdag flyger ju Gubben och Johan så det vore ju synd att det blev en tredje vända magsjuka och de inte kom iväg.



Det har varit mycket annat strul också, men jag orkar inte dra det. Trasiga bilar, insnöad Gubbe i Stockholm och annat skrutt. Hästarna står i hagen och tittar. Hundarna roar sig själva. Inget allvarligt men bara tråkigt. Röntgade Z höfter och de såg sådär ut. Armbågarna fina. :-(




Väder och vind räcker ju också för att få en heldeppig. Snö, snö och kallt, kallt :-( . Jag tycker INTE om vinter.

Här kommer dock några bilder från härliga lördagmorgon. Jag sov ensam i natt med hundarna och har sovit som en stock. På morgonen kom bäste hösilageleverantören med ett par balar. Gott. När hösilaget var på plats fick jag äntligen ro att ge lite mystid till de stackars hästarna som jag mest sett genom fönstret på sistone. Emellan allt har jag mest mockat av, fyllt på vatten och grovinspekterad dem. Har inte haft sinnesro att stå och gulla med dem utan varit stressad och irriterad. Det är inget bra! Hästar gillar inte stress och att man är forcerad. De var mycket nöjda med min totala närvaro och det var jag också.

Här kommer lite bilder.....




 

Nu är det vinter!




 

Ny bal, med nytvättat fint nät.





 





   



   

Mycket kärlek mellan hingstpojkarna.






   




 






    




   

Jag har upptäckt att jag älskar håriga mular



 

Milou har en egen liten fablesse - att ha hela min arm i munnen. Tokponny. Han håller så fint och mjukt.




 

Loke





 

Öronkliande!!!




   

Fnaskets fina profil...



Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards