Alla inlägg den 12 december 2012

Av Ann-Louise Ryrvik - 12 december 2012 22:28


Gubben och Johan packar och jag tittar på. De är i hyfsat god tid. I morgon vid lunchtid bär det av till Thailand för dem. Sen kommer de inte hem igen förrän i slutet på januari. Det innebär att jag och Erik är gräsänklingar ett tag.  


Appropå detta med att packa. Jag sitter och småskrattar och drar mig till minnes en gång på stenåldern när jag och några kompisar skulle sticka till Thailand. Jag bodde i Karlstad då. Nina och de andra skulle plocka upp mig vid fyra på morgonen, så jag gick upp klockan tre och slängde ihop mina grejor. Typiskt mig! Jag såg att batteriet till videokameran var dåligt laddad, så jag satte det på laddning.

Klockan blev 04.00 och tjejerna kom och vi åkte, glada i hågen, till Arlanda. Väl där, vid niotiden, så kom jag på att - Jäklar jag tror jag glömde stoppa ned batteriladdaren och batteriet!! Jag ringde hem och väckte Gubben. Han hade festat kvällen innan. Vi var ju studenter så det var en inte så ovanlig situation ;-9. Det var ofta fest och ofta ett rejält festande.

- Kan du kolla om jag glömde stoppa ned batteriladdaren och batteri? Den ligger i fönstret i köket.

- Jaaa. Den är här.

- Meeeen vad gör jag nu. Kan jag köpa nytt i Thailand?

- Kommer bli svårt om inte omöjligt att hitta rätt sort... hmmm... Om jag skyndar mig så hinner jag nog komma med det?

Gullige, snälle, och inte att förglömma, bakfulle Gubben slänger på sig kläder och kastar sig på cykeln. Han cyklar som en gnu bort till flygplatsen (som vi tack och lov inte bodde allt för långt ifrån). Har tur. Det ska precis gå ett flyg till Stockholm och med en slirning hinner han med. Under flygresan berättar han för flygvärdinnorna att han ska en snabbis till stockholm för att lämna batteriladdaren till sin kvinna. De tyckte nog att det var lite gulligt för de sa att de skulle hålla återflyget lite så att han skulle hinna springa bort till utrikes och sedan hinna med nästa flyg tillbaka.


Jag står där och väntar för att springa in genom securitykontrollen. Precis på håret kommer Gubben, som då förstås var kille, springande. Han lämnar över batteriladdaren, får en puss och jag springer för att hinna med mitt plan.

Gubben vänder tillbaka. Han hinner med returflyget hem (med lite hjälp) och cyklar sedan hem och går och lägger sig för att kurera sin bakfylla.

Vid tolv kommer vår bäste vän och "hustomte" Kenneth instormande. Han hade också varit med på festen kvällen innan.

- Ööööööööö!!!! UPP OCH HOPPA, SLAPPHÖG!!!!!! Ligger du där än och slöar!!

- TYST!! Jag har precis varit i Stockholm!


Det är det som är kärlek! =D

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards