Alla inlägg den 13 november 2010

Av Ann-Louise Ryrvik - 13 november 2010 19:20

 En helg i hemmets lugnar vrå. Inte tokigt alls! Inte vanligt, och väldigt mysigt.

I går satt jag med en gin&tonic och diggade Pink. Jag bara älskar den kvinnan. Jag säger att det inte är någon idé för någon annan att ge sig på musik eftersom det perfekta redan är gjort. Kan lyssna om och om och om på henne. och det gör jag! I går kom då min gode man, som numera ligger på minus, och då menar jag multiminus!, och kläckte kommentaren; Det är väl bra klimakteriemusik för dig som gammal hårdrockare!"  Morr!!!!

GUBBE! Tur att jag älskar honom så mycket...


Idag är det ungefär detsamma. Ett (upphöjt i nåt) glas vin, matlagning och Pink på max. Peter kör precis Johan på disco och jag har gjort Butternutpumpasoppa. Har precis smakat av och den är jättegod!

Jag sabbar väl min image som så långt ifrån husmor man kan komma om jag skriver ett recept  här, men det är det värt.



Prova gärna denna;


350g butternutpumpa

50g potatis

2 st charlottenlök

1 dl vin

0,5 dl hönsbuljong

2,5 dl vispgrädde

1 dl mjölk

salt&peppar

citron

örter.


Fräs löken i en gryta. Tillsätt pumpa och potatis i små delar plus vinet.

Reducera.

Tillsätt hönsbuljongen och koka 15 min.

Tillsätt grädde och mjölk och koka ytterligare 5 minuter.

Mixa och smakätt.


Sen gjorde jag smörstekta krutonger med timjan till...

Yammi!




Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards