Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Bildbomb från utställningen

Av Ann-Louise Ryrvik - 29 augusti 2011 21:30


Hann slänga iväg några bilder på lite hundar emellan åt. Här kommer några ostrukturerade bilder utan sammanhang....



    

                                         

Rejält stor hund...



  

Så kan man också ligga...



  


  



  



  



  



  

En annan typ av schäfer än de kantiga jag har.

  



  




  


  



  Lustig teckning på svansen. Det var flera Vorsteh som hade så. Kanske en lämning sedan innan kuperingförbudet?

  



  

Fick en liten känsla av Cruella de Vil. Tyckte att Emelie kunde ha haft någon Cruella- kreation när hon visade sin dalmatiner. Det hade varit skojigt ;-)!


  



  



  

Olika transportmedel. Längst till höger är det ett "IPO-släp"... undar om den längst till vänster är till de ponnystora St. Bernhardshundarna som jag såg ;-).


  



  




  

En sådan skulle jag velat ha, men den hade inte överlevt många minuter hemma....


  



  




  



  



  



  



  

Lätthanterad vovve...



  

Det ska böjas i tid.... ;-)


  



  



                                             

 
 
Caroline cc

Caroline cc

29 augusti 2011 21:53

Nice, du fick en massa härliga hundar.Tänk att de är släkt!-)

http://www.preclassica.bloggsida.se

Ann-Louise Ryrvik

29 augusti 2011 22:07

Helgalet. Från den allra, allra minsta till de allra, allra största. Från extremt kort rygg - till extrem lång rygg. Spetsig nos som en näbb - ingen nos alls.... Ingen päls - inget som syns annat än pälsen.
Allt för att tillfredsställa våra lustar. Intressant!

 
Ingen bild

Elina

29 augusti 2011 21:55

Åh, en sån där svart med röda ben och gul svans vill jag också ha! Klockren bild:)

Ann-Louise Ryrvik

29 augusti 2011 22:05

Eller hur!??!? Visst var det alldeles, alldeles underbart!!!! =D Skrattade så jag höll på att kissa på mig!

 
Ingen bild

Agnetha

29 augusti 2011 22:02

Bildbomba på du, när det är så läckra bilder!
Foton på molosshundar är fräckast!! De gör sig väldigt bra på bild; det är inte alltid lika häftiga att titta på i verkliga livet, men på bild... oj oj oj.
Tack för en trevlig kvällsstund!!

Ann-Louise Ryrvik

29 augusti 2011 22:04

Jag gillar också dessa giganter. Sedan har det väl blivit för mycket där också med hud och häng...
Tack, tack!

 
Lina

Lina

29 augusti 2011 22:41

Men alltså... de där schäfrarna... uhhh :(

http://hundbiten.bloggagratis.se

Ann-Louise Ryrvik

29 augusti 2011 22:46

Mmmm lite skillnad i exteriör.

 
Kim

Kim

29 augusti 2011 23:20

Jaså var det en Schäfer jag trodde det var en Chopper ... :(

Finns många fina hundraser, men lika många som jag blir ledsen av att se.
Ingen nämnd ingen klämd ;)

Vi hade Vorsteh hemma under min uppväxt, underbara hundar tycker jag.
Lugna, busiga, lättlärda, lagom "vaktiga", barnkära och sunda.

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

30 augusti 2011 06:44


Enig där! Många hundraser finns det....

Vosteh är käcka hundar.

 
Gudrun & Alfons

Gudrun & Alfons

30 augusti 2011 10:14

Å så en massa fina bilder på Bordeauxdoggisar! :-) Det är riktiga hundar det! Schäfern såg ju hemsk ut!

http://velourpojken.blogg.se

Ann-Louise Ryrvik

30 augusti 2011 10:21

Håller med bordauxdoggar är fina =D.

 
Ingen bild

Emelie

30 augusti 2011 11:33

haha, såååå många olika slags vovvar ! alla har sin charm.... synd om dom som har sin fysiska kropp emot sig bara :( Alicia och hennes "trä vovve" var ett klockrent kort, hahahaha sååå sött ju! Mysiga kort !

Ann-Louise Ryrvik

30 augusti 2011 14:51

=D

 
Ingen bild

Jenny B

30 augusti 2011 11:33

Fin fina bilder på alla de raser :)
Synd på schäfern ska de se ut så i ringen platsar inte ens min....(tur är det) hua mig. Men den lille svarta med gula fötter får vi nog införskaffa!

Ann-Louise Ryrvik

30 augusti 2011 14:50

Tack!
Eller hur!?!?
En sån liten ska Erik få att öva med =D ha ha.

 
Ingen bild

Acke

30 augusti 2011 17:56

Härliga bilder :) Mår dock riktigt illa av att se schäfrarna, för mig är det helt oförståeligt att man vill förstöra en så fin ras :(

Ann-Louise Ryrvik

30 augusti 2011 23:20

Tack! Håller med dig där. Jag vill gärna ha mina fyrkantiga :-).

 
Anna Hovskägg

Anna Hovskägg

30 augusti 2011 19:22

Har hunnit sakna dej de här dagarna, men trösten kom ju med alla häärliga bilder!
& den där söta lilla BRIO-taxen var klart Best In Show :)
Kram!

http://www.lyckoprickar.se

Ann-Louise Ryrvik

30 augusti 2011 23:19

Tack!!! Gulle dej!
Eller hur!?! Absolut BIS =D!!!

 
Ingen bild

Hanna

31 augusti 2011 22:55

fina bilder! ja då får man kanske börja "föda" upp sånna dära svarta taxar! de verkar poppis :) haha. kul att träffas! /Hanna (Emelies hund Miltons uppfödare :))

Ann-Louise Ryrvik

1 september 2011 10:16

Skulle bli en supersucce. Får väl klistra på lite päls också så den blir mjuk att klappa i soffan. Ha ha ha ha

Trevligt att träffas =D!! Hälsa Brios matte :-)!

 
illika

illika

1 september 2011 15:36

Superhärliga bilder! Själv är jag rejält svag för leonberger - de är så coola - men inte tillräckligt för att vilja ha en. det räcker så bra med att vara dagmatte åt en.

http://illika.blogspot.com

Ann-Louise Ryrvik

1 september 2011 22:03

Ja, de är häftiga. Har leonberger i bekantskapskretsen och de är coola och faktiskt väldigt rörliga.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards