Direktlänk till inlägg 27 november 2012

Bläää sicken trôkig dag!!! Lite glada hundbilder istället!

Av Ann-Louise Ryrvik - 27 november 2012 19:34


I dag må det ha varit den dystraste dagen ever. Gråare än gråast. Regnat helt sanslöst och mörkt klockan fyra.

Precis kommit igång med jobb i morse då ringde det från förskolan. Erik hade feber. Han fick hämtas bums.

Jag hämtade ut min bil som varit lääääänge på reparation och den var sämre än någonsin. Inte vad man hoppats på. Får in med den i morgon igen...

Erik fick ju förstås vara med och hämta bilen. Det var inte stor idé att åka hem och vända innan vi skulle hämta Johan så vi väntade på stan. Gjorde ett ärende på banken och sedan stannade vi vid en mack och köpte korv och bröd till Erik. Jag tog en korv med mos eftersom jag missat frukosten. Tyckte att moset smakade konstigt. Riktigt surt, men tänkte att jag inbillade mig. Nä, smakade illa... vill inte ha mer. Var dock så hungrig så det åkte med en del mos ändå med korven. Läste lite i en tidning... När jag skulle gå och slänga mosbrickan såg jag att hälften var äten, kanske hade jag inbillat mig... Smakade lite igen -Men fyyyyy har jag ätit detta! Har rapat äckelmos i några timmar nu och oroar mig för att jag ska bli sjuk... Nu har jag väl en plåtmage så man hoppas ju att det ska gå bra. Åkte sen och kollade om mina hästgodisar kommit - nä!

Fick så småningom plockat upp Johan och åka hem. Sen har det varit att ligga bredvid en krasslig Erik hela em och kvällen. Nu sover han dock mer ordentligt, så nu passar jag på att gå upp en stund. Magen är orolig :-(.

Vintern är på ingång. Ska bli kallt på fredag. I morgon måste vi upp med snöpinnarna innan det bli tjäle och vi får slita trippelt.... Vill inte ha vinter!!!!!


För att muntra upp kommer lite lekbilder från härromdagen. Tjoflöjt!


 Puppis och Zack de två parhästarna 




Goda vänner är de, men i bland fräser Puppis till mot Zack; Nu räcker det Slyngel! Nu räcker det!

Puppis har en ängels tålamod och han skrämmer inte Zack. Zack är på igen direkt. Skäller i Puppis öron, biter honom i halsen, tacklar...





Normal schäferlek ;-). Zack börjar springa för att få igång Diva. Diva jagar efter. Försöker komma ikapp honom. Gör hon det biter hon tag i ett bakben och vräker omkull honom, sen manglar hon ner honom med hela kroppen samtidigt som hon biter honom i halsen. Zack spjälnar emot, och lyckas trixa sig ur greppet. Tar fart och så är jakten igång igen. Hamnar Diva för lågt efter så skäller hon i frustration. Puppis vill inte bli inblandad. Han har ju ont i sin rygg och höft. Kommer de dock nära så kan han göra en kort utfall efter Zack. Jaha å så är det mest hela tiden när vi är på promenad. Zack springer, Diva jagar och Puppis håller på med någon pinne...




 



            

 








       

Sitt i grupp




       

Tre hundar och en pinne. Syns inte men de håller i samma pinne alla tre...



   




 
 
Ingen bild

Ulla

28 november 2012 13:12

Fy tusingen vilka häftiga bilder! Dom ser ju livsfarliga ut men har säkert jätteroligt!:-)

Hoppas din mage klarade sig!

Ann-Louise Ryrvik

28 november 2012 15:18

Tack :-)!
Ja, det är bara lek och det finns inte en endaste underton av allvar, fast det ser crazy ut.

Faktiskt gick det bra, tack och lov. Inga större konsekvenser.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards