Direktlänk till inlägg 18 december 2012

Grinchen förbereder lite inför julen

Av Ann-Louise Ryrvik - 18 december 2012 23:51




Det drar ihop sig till jul! Jag är ingen fan av varken jul eller andra traditioner. Ofta tycker jag att det verkar vara en himla stress och upphåsande innan och när det väl blir jul så ja... det äts skinka, det tittas på någon gran, på Kalle Anka och något paket... men det är ändå en vanlig dag. Det var nog skillnad när man var liten för då var julen en hel världsrymd. Julen var evig, julen var magisk. Nu är det mer pumpa, pumpa, pumpa i jakten på barndomens jul och så slutar allt med ett stort, besviket "jaha..."

Ja, jag ÄR negativ och tråkig. Jag är så tråkig så jag t.o.m tycker att det är skönt att det tinar ute och snön töar bort. Jag tycker att allt blir så mycket lättare när det är plusgrader. Visst drar hundarna in mer skit, men i övrigt...


Å andra sidan, nu när jag inte behöver julpynta eller greja, så känns det helt plötsligt ganska okey. Jag trevar mig lite fram pö om pö. ( I ärlighetens namn är jag nog t.o.m. lite juligare nu än vad jag vanligtvis är.)

Idag har det städats, druckits glögg, lyssnat på julmusik, käkats pepparkakor, stuckits nejlikor i apelsiner m.m Nästan så det är lite otäckt ;-).


 

.

.

.










Här kommer en liten bildserie på Kompis som käkar majskrokar. Den katten äter allt!


       


.

.

.







Och så några bilder på Erik och Diva. Erik har verkligen börjat uppskatta hundarna. Förr tyckte han nog mest att de var ointressanta och lite jobbiga, eftersom de puttade omkull honom iderligen. De är ju lite brötiga och Erik var lite instabil.

Nu är han stabilare och han har insett vilka goda vänner det är. Han klappar dem ofta och pratar med en speciell röst till dem typ gullipullisnuttignuttiplutti.... Att vara nära dem är också härligt. Här passar han på att lägga sig på Diva medans han äter digestivekex.

  

       

 
 
Malin Johansson

Malin Johansson

19 december 2012 07:24

Ja det där med jul! Jag har alltid älskat julen men det börjar avta mer och mer för min man hatar julen förrutom maten!
Mitt julpyntande är hälften vad jag brukar och just nu skiter jag i vilket! Uffe stressar i soffan! men gör inget åt det mer än gapar på oss sista dagen!så är det hos oss,knappt några klappar heller för det är bara marknadens jippo! gissa vem det kommer ifrån? :-)
God jul på dig vi hörs kanske nästa år

http://www.havrefallen.blogspot.com

Ann-Louise Ryrvik

19 december 2012 08:33

Haha lite så är det här. Gubben ska ut med en massa tomtar och elände.
Hoppas ni får en lugn och mysig jul!!!

 
Cicci

Cicci

19 december 2012 14:17

Underbara bilder :)

Ja julen e en förbannad stresstid o kräver mer än va den ger .
Man vaknar stressig o somnar på kvällen helt slut med disken i ett flera meters högt berg o vardagsrummet full av julpspper o godispapper , Kaffekoppar ståendes överallt o glöggfläckar på duken :P . Hahaha ne då , jag gillar julen OM den va utan detta stress o allt ... Mysfaktorn med massa julpynt är väll det som gör Att man överlever den ;)
Kram C

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

19 december 2012 16:03

Ha ha ja precis så är det!!! =D
Jo lagom dos är mysigt och om man kan ransonera "måsten" som inga måsten är och göra det man verkligen uppskattar...
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards