Direktlänk till inlägg 8 november 2010

Kär i en orm....

Av Ann-Louise Ryrvik - 8 november 2010 09:39


Nej, jag menar inte att Peter är en orm ;-)! Jag och familjen har ju varit till Stockholmo några dagar och där träffade jag en Smaragdboa. Tyvärr med ruta emellan, men han var så vacker så jag blev gråtfärdig. Tog massa bilder och hade svårt att slita mig.

Jag har sett smaragdboaormar förut, men denna var det något särskilt med  hi hi. Om någon nu tycker att jag är galen (som inte redan visste det sen innan) så har jag alltid gillat kräldjur och har haft både boa, pyton och majsormar.


   



Andra snyggingar;


 

Långsamtgående fordon....

  


  


    

      



Appropå Stockholm... ah denna vackra stad. Finns det något finare än Stockholm? Jag har varit förtjust i den sedan barnsben. Finns faktiskt bara två städer jag skulle kunna tänka mig att bo i och det är Stockholm eller Karlstad.


Vi passade på att kolla på terakottaarmén, livrustkammaren, Vasa, naturhistoriska (mina punkter) och Heroncity med bio, affärer och spelhall (pappas punkter). Faktum var dock att jag tyckte bion var riktigt bra. Vi så Dumma mej! Den var helt sanslöst rolig, söt och underbar!! Inte en gång höll jag på att somna eller tappade fokus. SE DEN!


   

    



     




       


  


  


     

 

 
 
Ingen bild

Lin

8 november 2010 10:12

Så vacker att den nästan inte ser riktig ut !!
De andra djuren är också väldigt fina :)

 
Lena

Lena

8 november 2010 11:01

Nja, vacker vet jag väl inte direkt. Kan möjligtvis sträcka mig till fasinerande =O)

http://klingemaden.bloggagratis.se

 
Kim

Kim

8 november 2010 20:55

Häftig design på den där gröna grejen, visste inta att dom hade såna "luftintag".
Jag tittar gärna men gillar det där med att ha ett glas i mellan oss!
Kackerlackor hmmm den lyxen har vi här, men som tur är inte i mitt hus!

Mmm Stockholm staden i mitt hjärta :-)

Funderar på allt vi ska göra där i jul/nyår och vad Delia 13 år kan tycka vara intressant.




http://varmt.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

8 november 2010 21:36

Luftintagen är väl till för att känna av värme, så att de kan "hugga" och krama i mörker.
Kackerlackor har jag också gärna på håll. De är ju inte så roliga djur. Tur att ni inga har hemma hos er... Blä!

Stockholm är verkligen fantastiskt. Det beror väl på vad hon gillar. Johan gillar historia och geografi och det passar ju mej bra också =D. Tycker naturhistoriska är väldigt fint... Vi hade velat sett 3D filmer på Cosmonova också, men det var fullbokat. (Höstlov även i Stockholm)
Så det blir Stockholm under jul/nyår!??!

 
ylle

ylle

9 november 2010 09:21

Den vackre gröne gossen skulle man vilja bli kramad av (inte!)

urfina bilder, tänk att Du sett sånt vi tänkt så länge men inte kommer oss för... ju närmare man bor... suck

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

9 november 2010 09:44

Skulle gärna vilja ha en sån hängande i takkronan eller runt halsen =D.

Så är det, vi har också massor runt oss som vi alltid säger att vi ska kika på men det aldrig blir av.

 
Ingen bild

Lena N

9 november 2010 21:13

Men för h-e!!! Ska du skrämma mig av stolen människa! Den gröne är vacker, men den med 8 ben utlöste ett kraftigt panikbeteende i form av illvrål. Tudor som låg i mitt knä blev lika rädd han, fast av mitt tjoande. Här blev det i alla fall livat i holken utan förvarning, ska nu plåstra om låren efter kattens burn-out.
Kramen Lena

Ann-Louise Ryrvik

9 november 2010 21:29

Ha ha vill hålla er lite vakna och alerta =D!!! hi hi

 
Amanda

Amanda

2 december 2010 22:17

Usch, höll ju på att sätta tungan i halsen! Är livrädd för ormar! Brukar vägra gå in i dem husen när vi är på djurparker och jag skulle aldrig få för mig att ha en orm (det kryper av obehag i hela kroppen bara av att höra ordet "orm"!) som husdjur eller ens bo i samma byggnad som en! Har läst om alldeles för många giftiga typer som rymt hemifrån...

Har läst någon artikel om dig i en tidning, så nu har min gangsterponnyskrutt mycket att tänka på. Han tycker det är superkul och är väldigt lättlärd när det passar herrn själv! :) Ville bara tacka för insperationen egentligen! :)

http://theloogirl.blogg.se

Ann-Louise Ryrvik

2 december 2010 22:34

Hej Amanda!
Ha ha ja det är lite olika detta med hur man tycker om ormar :-).

Va´kul att du blivit inspirerad!!!! Jätteskoj att du tittade in och skrev en kommentar. Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards