Direktlänk till inlägg 8 november 2010

Appropå beteenden...

Av Ann-Louise Ryrvik - 8 november 2010 13:30


Jäkla kul detta med beteenden. Var precis ute med Fnasket. Tänkte att jag skulle börja med sänka huvudet idag eftersom han var "skogstokig" igår. Igår började jag ju med mina nya stegringar. Ville förstås inte vill tappa dem när de kommit. En annan målsättning vad gällde mig själv var att träna mer pedagogiskt med rena repetitioner.


Jag började med sänka huvudet. Det gick snabbt att få fram det och han är hyfsat repititionsklok. De första försöken hade dock mycket stegringstänk i sig. Sedan blev det renare och renare. Efter en omklappning flyttade jag mig för att ta stegringarna. Gissa om det lagt sig längre tillbaka. Det var nästan svårt att få fram dem igen. Så fort det går att stöpa om attityd och energi. Jag fick fram dem igen, men precis som med Milou ger lugna beteenden lugn häst.

Varvade stegringar med lite stå kvar.


Sedan gjorde vi klossen. Vi tog upp den igen eftersom hans ingångar har haft lite väl mycket bog med sig. Planen är att köra klossen några dagar och sedan hålla på kriterierna med frambenen på samma plats.


Snart kommer Johan och då kanske det blir några bilder.


En bild;

  

 
 
Ingen bild

Lin

8 november 2010 18:16

Säg till om du behöver fotograf dagtid - Allena nu i ett par dagar :)

Ann-Louise Ryrvik

8 november 2010 19:01

Jaaaa. Vi kan väl kolla hur vi har det. Tänkte ev. göra ett minisnigelspår med Puppis om inte det blir snöstorm och drivis.....

 
Ingen bild

Lin

8 november 2010 19:35

JAAAAAAAAA Jag är med på vad som helst....:)
Ensam hemma med Ia, M ska till STHLM på kurs !!!

Ann-Louise Ryrvik

8 november 2010 20:16

Vi får försöka hitta på nå´t. Hade varit skoj!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards