Direktlänk till inlägg 26 november 2010

Insnöade

Av Ann-Louise Ryrvik - 26 november 2010 11:21


Jaha, då provar jag väl igen då. Har skrivit detta inlägg för ett par timmar sedan och så fick jag se att det inte fanns där. Skumt.


I vilket fall är vi insnöade idag. Redan igår var det svårt att ta sig ut. Tack och lov för fyrhjulsdrivet (XC70) fast idag  behöver vi nog ha haft jeep. Skolbussarna går inte heller så Johan är hemma från skolan.

Fasen att man alltid är så oförberedd för nu hade det ju varit kul att åka släde!!! jag har ju en kapp-släde från föräldrahemmet, stående hos grannen, men jag har inga skacklar till den. Har och har, men de är inte fixade. Den är jättefin och hade varit urball att köra järnet med den. Appropå det måste jag lära mig köra. På riktigt alltså.


För att göra eländet lite bättre gjorde jag scones till frukost. Myyysigt.


  


Och så här ser det ut utanför......


  

Vår utfart. Rejält snöig backe upp. Fast det är egentligen inga problem, utan det är ju de stora snödrivorna som drivit upp i lårhöjd.

 

Hästarna har rejält isolerade pälsar. Här läcker ingen värme ut, vilket man kan se på att snön ligger kvar på ryggen. De är helt obekymrade om snön utan väljer att stå ute och sova eller leka.

 

 

  

Mini-Milou vid höhäcken. Jag tar dit lite hö i taget eftersom det blir lite fräschare och torrare då. Det är därför det ser ut som den är tom, fast det ligger hö där. Fast bonnen är på ingång för att lyfta i en bal. Det är så mycket snö så det rinner över mina stövlar nu. Kan vara skönt att ha en hel bal i. Den räcker ju några dagar i alla fall.

 

 

Jag tycker mig känna att detta kommer att bli en innedag he he...


  

 
 
mattemia

mattemia

26 november 2010 12:21

Oj nu kan man nästan tro att du bor granngårds (norrland).Personligen tycker jag att det är jättemysigt med snöstormar, betydligt trevligare än vårt nuvarande väder 10- och hård blåst, som tar sig genom märg&ben.
Min lilla Lus har konverterat till angorakanin i kylan, o är förmodling den lånhårigaste Lusitanon i världen :)

http://lusitanoqsen.blogspot.com

Ann-Louise Ryrvik

26 november 2010 14:46

Ja, vi börjar också tro att vi drivit iväg norröver. Vi brukar ju inte ha snö mer än någon vecka. I fjol hade vi maskrosblommor i gräsmattan strax innan jul.

Hårig lus = vacker lus! Min har allt lite hår också, men jag ser skillnad på honom och tex Junge och Loke. Milou är också ganska hårig. Cazal måste ha täcke.

 
Kim

Kim

26 november 2010 12:46

Bara lukten av färskt bröd blir man ju glad av ;-))
Oj va snö ni har! visade min man bilderna :O han har svårt att föreställa sig...men han lär få prova på det i jul/nyår =D

När jag var liten åkte jag släde efter hundarna, jätteskoj, ryckigt och all snö skvätte upp i ansiktet, älskade det!

Hu ser kallt ut för hästarna ute, men dom väljer ju själva, och dom har ju mycket mer päls än oss tvåbenta ;-)

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

26 november 2010 14:44

De är verkligen helt oberörda! Ser väldigt nöjda ut i snön.
Det är på sommaren de lider mest och då är det blinningar och annat otyg. Då står de och trycker i stallet hela dagarna.

 
ylle

ylle

26 november 2010 16:47

Ja där kan man verkligen tala om isolerande pälsar!!!
Hembakt, mums, det kan väl kompensera litet för insnöandet, eller? Får man bra behålla elen så...peppar peppar!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

26 november 2010 16:50

Verkligen!

Absolut. Ökar mysfaktorn definitivt. Utan el är det surt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards