Alla inlägg den 10 november 2008

Av Ann-Louise Ryrvik - 10 november 2008 18:50


uj, det är illa.... ;-).


Efter det att jag hade kvällsfodrat, lekte jag lite med Salle i paddocken. Ponnie-zen, sänka huvudet, bjuda på trav, lite början på att gå runt mig, backa bakåt vid ett lätt tryck på nosryggen, stå stilla...

Så tänkte jag att han kunde få börja bjuda på galopp också. Salle är ju en väldans stillsam (peppar, peppar...) liten häst, så att han skulle göra det utan någon retning var ju uteslutet. Jag provade med att vi stod vända utåt nära kortsidan och så ruschade jag iväg åt andra hållet. Tjoohooo!

Galopp blev det men jag sträckte mig rejält på baksidan av låret och har nu jätte ont och kan knappt gå. Det är bara att inse - man är för gammal för att röra sig fortare än en rullator rullar... ;-) Jag försökte göra likadant igen trots att jag mest linkade iväg.


I vilket fall så fick jag några galopper, så det var värt lite smärta. Cazal tyckte att det var buskul!

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards