Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Ann-Louise Ryrvik - 13 oktober 2010 10:19


Morgon och frukost. Kaffe, morgon-tv och nybakat bröd... präktigt!

Ja, jag har bakat igen! Ofattbart. Och det gick bra denna gång också. Fasen vad smidigt dessa recept var. Man rör ihop smeten, degen eller vad det heter. Låter den stå 8-10 timmar. Öser ut degen och lägger den som en limpa eller som bitar. Jäser lite till. Lägger det på plåten i ugnen och voilá - man har bakat. (Och inga kaststjärnor blev det heller!!!!) Sammanlagd arbetstid kanske 10 minuter. Och inget direkt passande. Små satser.

Perfekt för mig!


Två sorter blev det denna gång. Solrosbullar och fikonfrallor med pumpafrön. I bakgrunden tomatmarmelad med ingefära som jag fått av svärmor. MUMS!

  


Även idag är det fint väder. Inte så soligt som igår, men det går bra. Ska svänga mig till Göteborg och handla lite, innan jag ska greja med hästarna. Höstfixa lite extra och kanske leka lite med dem.


Igår började jag att leka med Loke. Vi hade det så skönt i paddocken att vi var där i drygt TVÅ timmar. Sjukt. Först klickade vi lite, sedan gosade vi lite, sen klickade vi lite till, sen lekte vi, sen hängde vi, sen longerade vi lite och sist lite öppna och sluta på långsidorna. Hoppas ingen jägare satt på pass i närheten och såg mig. Grannarna måste tro att jag är galen. Eller tro och tro.... ;-) .

Sen blev det inget gjort med någon annan. Fick besök av Marie. Hon tittade förbi på fika, men det visade sig att hennes bil hade fått en skada när hon bytt däck. Det var bara vända för henne och in till verkstad och jag fick skjutsa hem henne.... Det fick bli fika och tjöt på Långebo istället.


  

En hårig Lokerumpa i höstsolen.... Han är som en mink i pälsen.

 

    

Sötmulen! Han lägger ner hakan fint, men det är svårt när man ska ta kort själv... Det fick duga med ett halvhögt huvud... 

 

 

Diva.

  

 

Ha en underbar dag!!!!

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards