Alla inlägg den 17 november 2011

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 november 2011 21:24


att jag sitter här och har gjort av med åtskilliga tusen igen ;-). (MITT fel kan det ju inte vara.) Och det är inte första gången heller. Två hästar och värsta tanken med monsterfiskar har Emelie indirekt lurat på mig, för att inte säga alla dessa prylar!!! Tur jag lyckats värja mig från alla dessa fjäderfän. En gång höll det på att bära hän, men jag återfann sansen innan det var försent. Fniss fniss.


Det började för några månader sedan.

Bla, bla bla.... koi... bla bla ciklid-Kent i Nol..bla bla bla stör..... bla bla damm.... bla bla djuraffär på Vargön...duktig som f-n på fisk... bla bla. Orden gnuggades väl in i min hjärna. En regnig dag fick jag för mig att åka till denna djuraffär på Vargön bara för att kolla läget och köpa några ben till hundarna. Oj så trevliga de var. Oj så många fina fiskar. Oj så kul. Kanske man skulle ha en fisk att träna med ändå? Hittade en snygg malawiciklid "Danny", följde med Emelie till Ciklidhobby i Nol... och så var bollen i rullning.

Här sitter jag nu med ett akvarium på 1125 liter, nyinköpt värstingpump, ett par värstingdoppvärmare, bortåt 100 kg sand (som jag inte vet om det räcker än) plus tre små, söta Oscarciklider som så småning om växer till sig och blir giganter.



För att visa värstingpumpens storlek och värstingdoppvärmarna satte jag Puppis bredvid. En vovve med ansenlig storlek. Nu snackar vi doningar!

Jag köpte dem på Cyberzoo´s affär på Vargön. Tur att de har så himla bra priser!



Som passus kan jag nämna att jag vid några tillfällen har blivit ombedd av Emelie att kolla nätet och hålla ögonen öppna för att se om det var någon bra häst till henne. Två, om inte tre av de hästar jag har, har kommit till mig av den anledningen. Jag hittade ingen åt henne, men väl åt mig :-). Suck! En annan gång var en kakadua på vippen att komma hem. Riktigt på vippen, men då hann jag bromsa i tid.


Vad gäller fiskarna är det nu kört.  Jag är förtjust upp över öronen i dessa fiskar och de kan bli 15-21 år och 40 cm stora. Jag vill att de ska ha det så bra som möjligt, det är därför jag sitter här med dessa prylar. I morgon bär det av för att köpa träskiva och frigolit och sedan ska vi förhoppningsvis ställa akvariet på plats i helgen. Det kräver lite folk, då det både väger mycket och är otympligt (150x75x60) och man vill liksom inte tappa det på stengolvet.


Här kommer en bildbomb på främst Oscar II. Ursäkta bildkvaliten men solen lös in och rutorna, vilka var dåligt putsade på utsidan. Hrmmm, hade visst bara torkat vattenspill med något papper.


Måste bara avsluta med att säga att jag ääääällskar Emelie!!! Hon är underbar!



Karl-Oscar och Oscar II


  



  





 




  



  



   

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards