Alla inlägg den 8 november 2011

Av Ann-Louise Ryrvik - 8 november 2011 18:48


Tack så allra hjärtligast för kommentarer, telefonsamtal och glada tillrop!!! Ni är för underbara!

Att så många tyckte att mina tradiga, grådaskiga vardag var okey gjorde mig jätteglad.


Det har liksom känt som det gått på tomgång vad gäller bloggande, tränande och allt annat. Lillprinsen tar mycket tid och dygnets ljusa timmar räcker inte till så mycket roligt heller.  Så ni får hålla ut :-)


Idag tänkte jag muntra upp med några go´a bilder på Lokemannen. Jag red en stund i paddocken idag. Det kändes riktigt bra trots att det säkert är en vecka sedan sist. Vi har, som ni vet, inte så bråttom vi. Fast bara med korta och sporadiska stunder så känns det ändå som det går framåt. Idag försökte jag få till böjning först stillastående och sedan i rörelse och tja, ja, det är nog inte så tokigt.

Ett litet problem är "känslan" i sitsen. Eftersom det är sporadiskt ridet sista året, ja t.o.m sedan Junge blev "tumlad" för tre år sedan, så är man ju inte i värsta rid konditionen. Dock kommer stabilitet och sitskänsla fram efter ett tag och jag känner att det går fortare varje pass. Med stabilitet menar jag såpass balanserad att man inte ramlar av om hästen svänger eller stannar =D ha ha. Nämen, såpass att man kan inverka med hjälper strukturerat.


Idag kändes det så stabilt att jag inte tvekade när han började krumma sig. Han var lite bocksugen, men nu blev jag inte ens bekymrad. Jag bad honom bara gå fram istället och det gick finemang. När vi var klara  och han blev näck fick han fara runt lite.

Tror det var bra att det blev så. Risken är väl annars att om jag låter honom bocka av sig varje gång innan jag rider, kommer han att få större förväntan på bus i början. Nu fick han "hålla sig" och fick sedan busa efteråt.


Tog lite bilder med ful-kameran idag igen. De blir ju sådär. De flesta bilderna är mer eller mindre suddiga och det är för mörkt för att ta i sekvens, men strunt sak samma. Det blev inte mycket av några busbilder - för busade han rejält då blev det bara svart sudd i mitten på bilden, så småbusar-bilder får det bli på bloggen.


Vi är ganska lika Loke och jag. Lång rygg och tjocka, korta ben. Tjock mage och en frissa som har allt övrigt att önska. Enda skillnaden är väl att jag är ljus och han är mörk =D!



 



  



  



  

Är han inte söööööt!!!!!




    

Loke från ovan =D


  

Stimorol :-)



  




  

Rufstroll

  

Titt ut! eller heter det Titt in! ?



 

Loke vill ha vatten. Man blir törstig av godis :-)


  

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards