Alla inlägg den 16 december 2011

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 december 2011 08:08


.... och då syftar jag inte på julafton utan på dagen då fiskarna får ta sitt dopp i det nya akvariet. (Nu var jag vitsig  va !??!)


Nu är det mest basala färdigt. Akvariet är på plats och förhoppningsvis i våg. Om så inte är fallet lär vi märka det. Det blir en smärre inomhustsunami i så fall. I går fick vi satt ihop pumpen Fluval FX5, fyllde upp vattnet och i med två Eheim Jäger doppvärmare. Det hela står och puttrar nu och sedan ska det i lite kemi i form av Dajana Start plus och Biofilter. Några rötter ska i. Sedan är det baddags för firrarna.

Det är dock fler detaljer som ska till.

Belysning. Jag vill ha hängande, runda lampor i borstat stål ovanför.

Täckglasen måste beställas å det snaraste. Hängande panel i taket är också snyggt ;-)! som grannen sa. Not!

Avdelare av något slag så jag kan träna i ena ändan. Någon som har någon bra, smidig ide´ får gärna komma med den.


Så här ligger landet i dagsläget....

  

 

Spegeln ska förstås bort och sedan ska jag skaffa någon större växt som skymmer filtret lite.


Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards