Alla inlägg den 19 december 2011

Av Ann-Louise Ryrvik - 19 december 2011 23:59


Jag var så inspirerad efter lördagen. Här skulle hem och tränas. Hur gick det då? Tredje och fjärde dagen av nackont, huvudvärk och illamående. I dag var det den värsta dagen. De andra dagarna har det, efter tabletter, varit okey på förmiddagen. I dag hjälpte det inte.

Varför dålig nu, när jag så sällan är det numer? Jag misstänker att roten till det onda är att jag hade blandat ihop mina kuddar. Jag har en tempurkudde och en Jyskkopia. Sedan en tid tillbaka är det Jyskkudden som funkar. Nu hade den på något sätt blandats ihop med tempurkudden och jag har sovit på den en tid. Det är inte så stor skillnad, känns nästan inget när man lägger sig på den. Fast jag känner skilland genom nacken.

Detta i kombination med att det börjar bli kall och jag inte använt halsduk (även när jag sover) har nog utlöst detta utbrott.  Nu har jag åtgärdat kuddproblemet och satt halsduk på, så ska det nog vända.

Jag var på benen först bortåt tretiden på eftermiddagen. Just nu känns det okey, men det är inte utan att man är lite orolig att lägga sig. Vill inte vakna upp en femte dag med illamående, huvudvärk och "åksjuka".


Av Ann-Louise Ryrvik - 19 december 2011 23:30


En liten uppdatering skulle ha legat på lördag men hamnade här. Strunt samma.

Efter en lördag med mycket städande och plockande så förgylldes kvällen med ett besök i Hällekis. Christofer och Rebecca hade en jul uppvisning. Ridhus pyntat med granris och rosetter, glögg och pepparkakor och vackra hästar. Jättemysigt.

Christofer gjorde en resa från första steget och till levad. Rebecca varvade med att visa hur hon tränar med sina hästar. Det blev inte mycket fotograferat men mycket tjôt med folk. Så ni får hålla godo med fyra, kanske inte så bra bilder...






  


  




 

Och Saxo....inte så lite vacker!!!



Christofer är min favorit. Gillar honom, hans sätt att lära ut passar mig och jag tycker om hans sätt att hantera hästar. Han ställer alltid upp och svarar på mina fåniga funderingar. Man känner sig aldrig för dum, utan han står ut med att man är så okunnig som man är. Jag har varit på grandtour och tittat på många olika tränare, alla duktiga på sitt sätt, men det gäller att hitta just den/de som passar en själv och hur man själv är. Jag har hittat Christofer (och Manuel Fernandez men han bor inte i Sverige längre). Nu gäller det bara att TRÄNA mer och snacka mindre! Måste komma igång med vettig målstyrd träning och avsätta tid schemagt. Det kommer så ofta annat i vägen. Det är lätt att man prioriterar fel men det ska jag försöka ändra på.


Jag passade på att shoppa julklapp... till mig själv.... i pausen. En ny kapson och ett par tyglar. Det kan man aldrig ha för många =D. Hur är det de säger i reklamen Åh tack så mycket Mig... Åh tack, Mig!!!


-----------------------------------------------------------------------------



Kan inte låta bli att lägga in ett par bilder på Erik också. (En av de sötaste anledningarna till mindre träning.) En Erik full av potatis, kött och morötter. Hjärtat.


   







  

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards