Alla inlägg den 30 november 2007

Av Ann-Louise Ryrvik - 30 november 2007 02:03

Jaha, såhär frampå natten börjar man få ågren och funderar över vad man skrivit och hur det kan tolkas... Det är då man får skriva förtydliganden/ändringar/varianter. ;-P


Att man kör hästspråk a´la´viftar när de blir närgångna är helt ok. Jag förstår det. (Däremot har jag sett många som får igång någonting helt annat  med detta bl.a på hingstar. Det blir en sorts kinky-lek. )


Sen må det vara hänt för det är ju att värja sig själv. (Det finns faktiskt ett läge där jag skulle agera; om någon av hingstpojkarna skulle få för sig att hoppa upp på mig. De har dock ännu inte tack och lov haft minsta tendens!) Jag tycker att det är en värre sak när man inte tänker till inför träning/inlärning.


Jag kan också bli mäkta imponerad av tex Ellen Ofstad som är råduktig på kroppsspråk och som har en positiv inställning till hästar. Där har jag mycket att lära, och jag försöker :-).


Det jag blir ledsen och förtvivlad över är när jag hör folk som tex skäller på sin häst när den inte står stilla. Har man träna detta? Tjänar hästen på att stå stilla eller försöker man hålla den still med att den får en tillsägelse varje gång den flyttar sig lite? Jag tror att man många gånger inte har tränat in det, man bara förutsätter att dem ska förstå kunna.


Jag tror också att en stor del av min frustration och att jag sticker ut hakan och är enkelspårig är för att jag har hittat ett sätt som passar mig och som jag tycker är alldeles extraordinärt effektivt. Jag säger inte att det är lätt, för man måste veta vad man gör, men när man väl får fokus och har redskapen så är det kirurgiskt effektivt och tydligt!


Hoppas att jag inte har trampat alltförmånga på tårna. Ber om ursäkt i så fall och bjuder in till kontra-attack!!!

Av Ann-Louise Ryrvik - 30 november 2007 00:27

En stor eloge till Emelie som har drivit projektet Team Rescue! Dessa kattungar hade annars gått ett ovisst öde tillmöte. Från att leva i ett industriområde bland lastpallar, asfalt, krossat glas och kraftig trafik har de små fått chansen att bli älskade kamrater och få värme, mat och omvårdnad.



Så söta de är tillsammans!


 

Snacka om att komma upp sig i smöret!


Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards