Direktlänk till inlägg 8 november 2008

Blogger back!

Av Ann-Louise Ryrvik - 8 november 2008 17:40

Nu sitter jag här igen efter en tids bortavaro. Det har varit alldeles för mycket för att hinna med datorn. Både arbete, kurser och en släng nackont.


I dag har det varit en del städande, en del mockande och lite hundträning. Här kommer några bilder på upplet. Av nästan 500 bilder blev det INGEN som blev skarp. Det kan väl bara inte bero på mig? Jag tror att min kamera är nära döden och nu får det vara nog! Här ska shoppas ny kamera. Någon som har någon bra idé på vilken jag ska köpa och vilket objektiv?!??!?


Ooops, här var det något!!!


Här kommer jag!



Full fart!


Tjena!


... och ett till...

 
 
Ingela

Ingela

8 november 2008 18:51

En Nikon D60 med ett 18-55 objektiv och ett tamron 70-300di

Tar bra bilder, och är hyfsat överkomligt i pris...

http://http:www.schaferpower.se

 
ylle

ylle

8 november 2008 18:58

Vill Du ha en liten smidig kompaktkamera eller en digital systemkamera? Kamerorna blir ju bara bättre och billigare för varje dag som går... Om du letar efter det senare alternativet så rekommenderar jag varmt NIKON D80, inte så tokigt med ett 18-105 mm objektiv, med det klarar Du de flesta bildbehov.... småkameror finns ju hur många som helst som är lätta att ta med i fickan, ALLA japaner är väl bra, själv har jag en Fuji, men det finns nog ett otal andra märken. Lycka till!!!!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

8 november 2008 19:06

Aha! Tack för tips!!!! Här ska kollas!

Jag vill ha en systemkamera som tar många bilder på kort tid, så man kan ta på hästar och hundar som springer. Vill också kunna ta bilder på blommor och insekter.

Jag vill bara kunna slita upp den och ta utan stativ och planering (eftersom jag aldrig planerar ;-). Den bör vara automatisk och ha en mittsökare som den ställer skärpan på. (Den jag har tog skräpa på olika platser i bilden och jag kunde aldrig ändra så det blev det i mitten - allt blev oskarpt...)

+ ett vasst objektiv som kan ta bilder på låååångt håll. Inget fast.

 
Caroline Kj

Caroline Kj

8 november 2008 20:47

Puppis är söt och en duktig hund! :).
Kram Caroline

http://kjellberg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sophia

9 november 2008 20:56

Jag älskar Nikon och denna kamera funkar jättebra för mig.
Jag kör en D40 men det finns vassare modeller också så som d40x d60 d90 beror helt på hur långt upp i pris man vill gå.
Jag klarar mig utmärkt med d40 och får grymma bilder =)

Kan tipsa dig om att gå in på www.pricerunner.se ibland finns det massor med rencensioner att gotta sig i, annars finns där ett bra forum =)

 
Ingen bild

Ann-Louise

9 november 2008 22:23

Caroline Kj; Visst är han :-D

Sophia; Tack för kameratips. Det lutar allt åt en Nikon. Ska genast skutta in och kika :-D!

 
Ingela

Ingela

10 november 2008 17:59

www.datapryl.se

www.cyberphoto.se

Billiga i pris..
D60n kan du ha utan stativ..
Med 70-300 objektivet kan du ta på bra avstånd, macro osv..

Även justerbar på objektivet..
70-300 objektivet vi ha finns i 2 olika, med och utan inbyggd motor.
Ta den med.

Tar även bildserier i sportläge

Jag är toppennöjd med denna kamera
Vi gav totalt 7600 för vår..

Och det var med kamerahus, 2 objektiv, väska,2 minneskort, USB grejs till minneskort.

http://www.schaferpower.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards