Direktlänk till inlägg 1 oktober 2010

Uppdatering av läge...

Av Ann-Louise Ryrvik - 1 oktober 2010 08:00




  


Nu har det gått dryga veckan sedan sist. Det rullar på i en hiskelig takt. Hösten har gjort sitt intåg, och jag har förlikat mig med ödet ;-).



Äntligen har jag fått besked från Strömsholm och hans L7S1. Det blir operation om ett par veckor. Skönt, skrämmande och lite spännande. Skönt för det är gott att det blir av och att han kan börja vägen mot sitt "framtida" liv. Skrämmande för det är otäckt med operation och jag är lite orolig för att något ska gå fel  och för återhämtningen efteråt. Spännande är det för att det är nya erfarenheter och att man lär sig något nytt hela tiden.


Med hästarna och Diva är det bara bra.


     


Här har vi snälle farbror Junge. Grannen Noa är på besök och passar på att ge Junge en morot då han går och betar på vår oklippt gräsmatta. "Är man stor ska man vara snäll....." stämmer bra på Jungemannen.


  





Cazal är min lille ängel. Fasen vad han är snäll och vänlig. Vi leker vidare.



Dags att påbörja inridningen =D. Bäst att ta det säkra för det osäkra och börja på låg höjd he he he....     

 
 
Lina

Lina

1 oktober 2010 08:31

Blä för detta L7S1 :( Väntar ff på svar från Strömsholm här, plåtavläsning och bedömning. Jäkligt jobbigt att inte veta.

Vad vet du om Puppis rehab sedan?

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

Ann-Louise Ryrvik

1 oktober 2010 09:30

Ja, det är inte kul, men vad jag förstår så är prognosen god på operation.
Jag tyckte också det viktigaste var att verkligen VETA.

Inte mycket än. Men de ska röra sig fast under kontrollerade former..

 
Nina

Nina

1 oktober 2010 09:42

Ser bra ut, med inridningen alltså. Lugnt och metodiskt ;D

//Nina

http://www.dorado.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lin

1 oktober 2010 16:54

MEN med facit i hand, vet vi att även om det blir lite ( mkt ) komplikationer så löser det sig i slutänden ändå.:) Hoppas jag ju iaf ;)
Det är alltid skönast att veta!!

 
Kim

Kim

1 oktober 2010 17:21

Det är ju tur att det går att operera, fast lite nervöst är det ju alltid.
Det jobbigaste brukar vara efteråt, att förklara för hunden att han ska hålla sig lugn....och inte rusa runt som en glad tok :-)
Hur lång tid ska han ta det lugnt efteråt?

Bilden på Junge och pojken, borde skickas till en foto tävling, så fin.

Inridningen av Cazal kommer helt klart gå som en dans, snack om gott förarbete...

http://varmt.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lin

1 oktober 2010 18:25

Kim : Pratade med min hunds sjukgymnast och ungefär 6 veckor tar det för en ryggopererad hund att bli återställd. Då är det försiktig motion och rehab som gäller !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards