Direktlänk till inlägg 10 november 2011

Lite rapport från igår och bildbomb på Zack Grävlingen i uppletandeskogen.

Av Ann-Louise Ryrvik - 10 november 2011 15:02


I går var det en flitens dag. Zack, Puppis och Diva fick upplet och små spår. Hej å hå vad det gick i skogen. Puppis var sååå lycklig. Jag brukar vara försiktig med upplet eftersom han inte brukar tåla det fysiskt, men det fick bli ett i alla fall. Han sprang som bara den och var väldans duktig. Allra roligast är att han inte verkade få ont av det. Inte märkbart i alla fall. Nu var det i o f s inte jättekuperat, men såpass att han vanligtvis får ont efter.  


Här kommer en bildbomb på Zack i uppletsskogen. Det är lättare att ta bilder på honom eftersom han inte springer lika fort som Puppis. Zack springer fort, men är som en snigel i jämförelse med Puppis. ALLA hundar är sniglar i jämförelse ;-). Fasen vad den hunden kan springa. Det är lite orättvist mot Zack. Jag jämför honom med Puppis och tycker att han satsar dåligt. När jag tittar på bilderna så springer han ändå på ganska okey. Men hastigheten är ändå något helt annat än när Puppis springer.





  




  





 




    



 




 




 




 



 

Ett fotbollsbenskydd....



 

Ett tygbit 




En plånbok



   

En diskborste


        


Ett skohorn i metall



Efter hundarna var det hästarnas tur. Loke blev riden. Med Milou blev det långatyglar. Salle fick liten stund vid handen iklädd sadel och sååååå stilig. Fnasket fick trampa musmatta, sänka huvudet mot marken och stoppa boll i korg, plus lite annat smått och gott.


Sedan var det bara fiskarna kvar. De har fortfarande inte något stort akvarium. Jag hade ett 1000 l på G, men sumpade chansen i min velighet. Helst, om jag hade obegränsat med pengar, skulle jag vilja ha ett med måtten 300x65x65. Oscar, Karl-Oskar och Lars-Oskar är familjemedlemmar och helt annorlunda än gamla tiders akvariefiskar. Dessa är husdjur av samma dignitet som resten av djuren, enda skillnaden är att de måste ha vatten kring sig, vilket resulterar i att jag helst skulle vilja ha dem på lösdrift ;-).  Ha ha vore nå´t va. Tyvärr vill de ha varmt annars hade jag väl fått fixa en sjö åt dem. Nu är jag hänvisad till akvarium och vill då m.a.o ha ett så stort som möjligt. I värsta fall får de väl bo i poolen sen :-). Tanken är att storakvariet ska stå just i poolrummet för OM akvariet springer läck så rinner det ned där i alla fall.


Är det någon läsare som har eller vet om ett akvarium modell XL till ett bra pris, så hör av er. Allt över 900l är av intresse.


 
 
Kim

Kim

10 november 2011 18:36

Jag vet inte hur ett upplet går till...
Göms flera saker samtidigt?
Eller en efter en?
Släpas dom på marken för att lämna doft?

Hundarna verkar tycka det är jätteskoj.

Undrar lilla ignoranta jag ;)

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

10 november 2011 18:57

Det är en avvallad yta (dvs man har gått lite huller om buller hit och dit så det inte finns något spår att följa) där det ha slängts föremål.
De ska helst springa rakt ut och leta, komma snabbt när de hittat och lämna av fint utan att tugga. Byta om de hittar något "bättre föremål" på vägen ska de inte heller göra.

Hundarna ääääälskar det.

 
Viktoria

Viktoria

10 november 2011 23:01

Wow, perfekt blogg för mig. Har en snart 6 månader gammal Staff som jag kör lite lydnad, spår och upplet med. Snart får jag hem en ny häst också. Att jag inte hittat hit tidigare! Ska kika lite mer ingående imorgon :)

http://pieceofmej.blogg.se

Ann-Louise Ryrvik

11 november 2011 10:29

Så skoj med en liten Staff. Underbart med en ny ung individ. Min Zack är åtta månader och sedan har jag ju "gamlingarna" Puppis och Diva.
Välkommen! Kul!

 
Malin

Malin

11 november 2011 09:49

Vilken härlig blogg.
Den ska följas =)

http://olydigahundar.blogspot.com

Ann-Louise Ryrvik

11 november 2011 10:27

Oh så skoj. Gör gärna det. Ska kolla in din blogg också. Namnet lovar gott =D. Jag brukar säga till mina kursare att de ska göra sina hundar lite olydigare fniss fniss. Så de tar för sig och kan tränas med belöning hi hi

 
Ingen bild

Karin och Zina

18 november 2011 07:11

Finaste brollan! Dom är fortfarande så lik varann!!! Ska försöka få till lite kort på Zezzan med nytt smeknamn "masken" ;)

Ann-Louise Ryrvik

18 november 2011 08:24

Ha, ha masken!!!
Det är nå´t det Grävlingen och Masken fniss fniss.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards